hypothecair krediet 2.95% op papier word 4.20% RECORD BANK

sandro
Topic Starter
Berichten: 2

hypothecair krediet 2.95% op papier word 4.20% RECORD BANK

#1 , 25 mei 2011 14:38

5 februari 2011: simulatie krediet korting 1.20% streeftarief= 3%
30 maart 2011: schriftelijke verklaring bankagent : goedkeuring Record Bank aan 2.95% (kleine schommeling mogelijk)
dossier word 3 maal geweigerd tussen 2 datums
19 april 2011: dossier word goedgekeurd maar aan 4.20% en het betreft geen accordeonformule zoals afgesproken
25 mei 2011: klacht neergelegd bij Record + advocaat ingeschakeld want
30 mei 2011: verlijden akte bij notaris

Het aanbod heb ik nog niet getekend aangezien het geen kleine schommeling betreft


Ik kan onmogelijk nog naar een andere bank stappen aangezien de bankagent mij aan het lijntje hield.
Ik noem dit misbruik van vertrouwen en pure oplichting en bedrog.

Iemand suggesties, ervaringen,...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 25 mei 2011 14:49

Dat u al bij de eerste weigering van uw dossier al bij een andere bank had moeten aankloppen, maar dat zijn vijgen na Pasen natuurlijk. Hebt u voor die 2.95% getekend? Wat is er tussen 30 maart en 19 april gewijzigd aan uw dossier om het goedgekeurd te krijgen? ... Blijkbaar krijgt u een tarief 4.20% vast aangeboden i.p.v. 2.95% variabel?

basejumper
Berichten: 4631
Locatie: Diest

#3 , 25 mei 2011 20:03

Toch even uitleggen : het verlijden van de akte bij de notaris is het formeel ondertekenen van de contracten door alle partijen. Dat betekent (en dat wordt met zoveel woorden letterlijk door notaris verteld) dat u akkoord gaat met alle algemene en bijzondere voorwaarden van het contract.
Dat u het aanbod niet ondertekende doet dan niets meer terzake.
Het aanbod is zoals de naam het zelf zegt een unilateraal document uitgaand van de kredietgever waarin hij de goedkeuring van het krediet meedeelt alsook de daaraan verbonden voorwaarden qua waarborgen en rentevoeten. Dat document wordt dus éénzijdig door de bank getekend en naar de kandidaat-kredietnemer gestuurd.
Uw akkoord is net de ondertekening van de contracten bij het verlijden van de akte.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

sandro
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 26 mei 2011 03:41

aan basejumper: ik heb een advocaat onder de arm genomen en hij heeft mij de opdracht gegeven van de akte te tekenen met de volgende clausule:
aanbod aanvaard onder uitdrukkelijk voorbehoud van de huidige toegepaste intrestvoet dewelke niet aanvaard word als zijnde "lichte schommeling" ten aanzien van de oorspronkelijk bedongen intrestvoet van 2.95%. De afwijking zal desgevallend in rechte worden bevochten.

aan lightning: Die 2.95% is een schriftelijke, gehandtekende verklaring van de bankagent dat hij een goedkeuring heeft met Record voor die 2.95%.
Het dossier werd op 19 april uitzonderlijk goedgekeurd door een commerciële geste van een senior manager kredieten van Record.
Het tarief 4.20% is een variabel 5/5/5 en het tarief 2.95% is een accordeonformule 5/5/5.

Hubert2725
Berichten: 45

#5 , 27 mei 2011 09:44

Heb iets soortgelijk gehad, bij een andere bank, echter het verschil was slechts 0.30%, in mijn geval was er dan ook weinig aan te doen. KBC kon wel op enkele dagen een alternatieve oplossing bezorgen maar aangezien de intresten intussen gestegen waren ...

Welke was de duur van het krediet en de CAP? Als deze lang is (bvb 25 jaar) met lage cap (bvb 2), kan ik niet geloven dat record bank ooit zo laag gestaan heeft, dus dat uw agent u 'met voorbedachte rade' iets voorgespiegeld heeft dat hij nooit kon hard maken. Als de lening op 10 jaar is is het een andere zaak natuurlijk.

Voor mij was de les: steeds minstens 2 kredietaanvragen indienen ...

Terug naar “Kopen”