Zoek ff raad aub... weet het niet goed

Kikikaytje
Topic Starter

Zoek ff raad aub... weet het niet goed

#1 , 18 mei 2011 14:53

Hallo,

Ik ben bezig met de procedure voor echtscheiding.
Mijn man en ik zijn sedert 2010 juni uit elkaar en kortelings gaat de echtscheiding uitgesproken worden.
Hij zit sinds Januari 2011 in collectieve schuldenregeling (ook voor een klein deel gezamelijke schulden)
Hij betaald een miniem aan alimentatie en geen onderhoudsgeld voor mij. Als hij zegt na de scheiding om een deel van de gezamelijke schulden op mij te schuiven, ik weet dat hij dat kan als hij wil. Kan ik dan maandelijks een bedrag storten naar zijn schuldbemiddelaar en zo mee 'afbetalen'? Ik ben dan ook van plan om voor mezelf onderhoudsgeld te vragen (ik leef van een leefloon van het OCMW voor 13 weken, nadien werkloosheidsuitkering.(reden; geen opvang voor het kleinste kindje,verandert vanaf volgende maand dat ik deeltijds kan werken, anders is het te duur aan opvang)
Is het voor mijn ex dan niet handiger dat hij enkel voor de kinderen betaald? Hij heeft een groot inkomen van bijna 2000 per maand.
Ik wil hem ook niet uitbuiten dus zoek ik een beetje een middenweg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bijtje

#2 , 24 mei 2011 14:06

Zo kan niemand een berekening maken he, er staan geen cijfers van hoeveel hij nu per kind betaald en wat jouw uitgaven zijn ?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”