Hallo,
Ik ben iets meer dan 8 jaar gescheiden via de rechtbank want EOT ging totaal niet (vechtscheiding). Ook de verblijfsregeling is indertijd geregeld via de rechtbank met een maatschappelijk werker erbij. Ik heb 2 kinderen (11 jaar en 7 jaar) met mijn ex-man. Deze gaan om de 2 weken van donderdagavond tot maandagochtend bij hem (regeling is eigenlijk van donderdagavond tot zondagavond).
Nu komt mijn oudste gisteren naar huis en zegt dat haar papa volop bezig is met zijn advocaat om een bilocatieregeling week/week te krijgen.
Wij komen de laatste jaren redelijk goed overeen, zeker als hij zijn zin krijgt. Ik houd mijn mond voor de rustwil. Ik weet niet waar dit ineens vandaan komt maar weet van mijn dochter dat hij te weten is gekomen dat ik op trouwen sta met mijn vriend (waarmee ik reeds meer dan 5 jaar samen ben en woon). Wij wonen zo'n 33 km van elkaar, de kinderen gaan bij mij naar school en hij zou dat willen veranderen zodat ze in Dendermonde naar school zouden gaan. Dit is echt niet mogelijk voor mij. Hij moet de kinderen ong 4 dagen op de maand naar school doen en afhalen (meestal gebeurt dit door zijn ouders).
Hij werkt in 3 ploegensysteem waardoor ze eigenlijk van donderdagavond tot vrijdagavond bij zijn ouders blijven. Ik werk vaste nachten (1 week werken, 1 week thuis) dus ben er altijd voor de kindjes. Financieel ziet mijn situatie er beter uit daar ik veel meer verdien dan hem en de kinderen hebben alles wat ze nodig hebben. Bij hem hebben ze weinig kleren, heeft hij om de haverklap een nieuwe vriendin (kan de tel niet meer bijhouden) waar hij soms voor verhuist of die hij in huis neemt. Dus een stabiele situatie kan je het bij hem niet noemen. De kinderen klagen ook constant over zijn vele vriendinnen, zelfs nu komen ze niet overeen met zowel zijn vriendin als haar dochter. Mijn kinderen krijgen steeds de schuld of worden steeds gestraft als haar dochter iets doet of gaat klagen. Hij heeft zelfs gezegd tegen mijn oudste dat hij voor zijn vriendin kiest ipv voor mijn kinderen want ze proberen toch alleen maar zijn relatie kapot te maken.
Mijn kinderen willen de regeling houden zoals het nu is (dit weekend nog sms gekregen van oudste dat papa weer geen aandacht had voor hen en dat het maar snel maandag is).
Wat zijn mijn kansen als je ziet dat we toch ver uit elkaar wonen en de kinderen bij mij een leven hebben opgebouwd (zoals vriendjes en school, enz), mijn relationele situatie stabiel is tov de zijne niet echt, financieel ik veel beter sta dan hem en een regeling die al 8 jaar aan de gang is nu zomaar (zonder echte reden) veranderen?
Kunnen mijn kinderen gehoord worden in de rechtbank want ze hebben wel duidelijk een eigen mening hierover maar zijn nog jong?
Hij zou ook weeral in proces liggen met 1 van zijn vorige vriendinnen waar hij ook een kind mee heeft voor precies dezelfde regeling te krijgen.
Kan mij iemand een beetje duidelijkheid geven wat mijn kansen zijn?