Ex betaald mij niet meer terug

sebolu81
Topic Starter

Ex betaald mij niet meer terug

#1 , 30 apr 2011 10:42

Ik heb een zoon en een dochter mijn dochter is 18 woont bij mij mijn zoon is 16 en heeft zijn domicilie bij zijn mama. Ik draag alle kosten van mijn dochter en moet de helft in de uitzonderlijke kosten doen van mijn zoon. Begin dit schooljaar is mijn zoon naar de hotelschool getrokken op internaat. Dit kost ongeveer een 2700€/jaar te betalen in 3 schijven.De eerste schijf werd betaald in september 1200€, de tweede schijf moest betaald zijn in januari en de laatste schijf in maart.Ik heb die iedere keer voorgeschoten omdat mijn zoon geen problemen zou krijgen op school alhoewel de mama het kindergeld ontvangt.Ze heeft mij in januari de helft van september terugbetaald en dat was het.Ik heb haar al verscheidene keren aangemaand om te betalen ze beloofd dit te doen maar doet het niet.Nu wil mijn dochter volgend jaar verder studeren en op kot gaan en zou mijn ex ook de helft moeten doen in de kosten van onze dochter.Maar heeft mij al laten blijken dit niet te zullen doen. Wat staat mij te doen kan ik het kindergeld van mijn zoon opeisen ?Moet ik naar de rechtbank stappen ? Moet ik hiervoor terug een advocaat raadplegen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Yvon

#2 , 30 apr 2011 14:50

Ik zou in eerste instantie naar de vrederechter stappen

Free_ltd

#3 , 30 apr 2011 18:45

Ik zou in eerste instantie naar de vrederechter stappen
Inderdaad. Zou ik ook doen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”