Wij staan dicht tegen de aankoop van een woning , maar daar wij niet gehuwd zijn stellen er zich een aantal problemen !
Ik heb 4 kinderen samen met mijn ex-vrouw en mijn huidige vriendin heeft 1 kind bij haar ex-man .
Nu, zoals ik mij er van bewust is een beding van aanwas heel interesant naar elkaar toe , maar wat gebeurt er bv. Als ik eerst kom te overlijden ?
Dan komt maar de helft toe aan mijn 4 kinderen, wat niet echt eerlijk zou zijn (waar wij beiden in akoord gaan).
Vb: -ik kom te overlijden dan gaat het vruchtgebruik naar mijn vriendin.
-Als zij later ook komt te overlijden dan gaat haar helfd naar haar enig kind en mijn helfd moeten mijn 4 kinderen dan verdelen
Ik heb ook gedacht om elk een testament na te laten om daarin te vermelden dat de verkoopsom van het onroerend goed moet verdeeld worden onder elk van de 5 kinderen ongeacht van wie de kinderen zijn .
Maar dat geeft volgens mij geen concrete oplossing daar zij na mijn overlijden op elk moment haar testament kan aanpassen !
Men weet nooit wat er na mijn overlijden nog gebeurt.
Dit is opgemaakt vanuit mijn standpunt om mijn 4 kinderen later als erfgenamen niet te benadelen, en er zeker geen ruzies zouden kunnen ontstaan
Nu is mijn vraag : Bestaat er een wettelijke en juridische oplossing voor MIJN probleem