Wat als zaakvoerder niet meer in staat is de zaak te leiden?

Nancken
Topic Starter

Wat als zaakvoerder niet meer in staat is de zaak te leiden?

#1 , 19 mar 2011 18:42

Mijn ex-man heeft een zaak(BVBA) en heeft enkele weken geleden een zwaar ongeval gehad. Zen hersenen zijn aangetast door zuurstofgebrek en hij gaat een lange revalidatie tegemoet. Het is ook niet zeker dat hij ooit nog de zaak zal kunnen leiden. Momenteel volgens de info die ik heb zou zen personeel voorlopig alles verder zetten, samen met zen vriendin, die bij hem inwoont. Ikzelf heb samen met hem 2 kinderen, 2 dochters van 15 en 17. De oudste word in juni 18 jaar. Mijn vraag is nu:
- Wat als hij nooit meer in staat is de zaak te leiden?
-Wie word dan in staat gesteld om de zaak verder te leiden?
- Wie zorg er dan vor het doorbetalen van de lonen?
- Wat als men oudste dochter 18 word, kan zijn dan aanspraak maken op wat er met de zaak gebeurd?
- En is de toekomst van mijn kinderen veilig gesteld, want het gaat toch om hun erfrecht?
- Bij wie kan ik terecht voor info?
Mijn ex-man heeft wel al eens aan de kinderen gemeld dat zen vriendin geen aanspraak heeft op zen zaak.
Ik had graag wat meer info hieromtrent in het belang van mijn kinderen, daar ik door niemand word ingelicht. Noch door zen personeel, noch door zen vriendin.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 19 mar 2011 19:26

Naar een advocaat stappen en een (tijdelijk) volmacht vragen via de vrederechter.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 mar 2011 19:28

???? en wie is in het bezit van de aandelen.
Het zijn de aandeelhouders die beslissen wie de zaakvoerder is en het zijn deze die dadelijk via algemene vergadering een nieuwe zaakvoerder kunnen aanstellen.

Reclame

wanton

#4 , 19 mar 2011 19:47

Normaal staat in de statuten van en BVBA wat er kan en moet gebeuren in zo'n situatie. Raadpleeg , desnoods samen met de boekhouder , de notaris die de stichtingsakte heeft verleden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Archief”