Kinderdagverblijf (eenmanszaak) naar nieuwe bvba

lipsum
Topic Starter

Kinderdagverblijf (eenmanszaak) naar nieuwe bvba

#1 , 19 mar 2011 15:48

Even schetsen,

Mijn vrouw zou samen met een partner (hierbij genaamd X ) een kinderdagverblijf willen runnen.
Momenteel heeft X een kinderdagverblijf in hoofdberoep als eenmanszaak.

Het kinderdagverblijf bestaat ongeveer 6 Maanden.
X heeft +- 30.000 eur geleend/geinvesteerd.
Alle grote kosten van verbouwingen veiligheid etc zijn hierdoor betaald.
Het pand is een huurpand.

X zou graag met mijn vrouw een BVBA willen oprichten, tot daar geen enkel probleem.
Als mijn vrouw samen met X een BVBA wenst op te richten is het dan mogelijk om er voor te zorgen dat het geleend kapitaal van de eenmanszaak van persoon X overgezet kan worden naar de bvba , en dat X en mijn vrouw in de BVBA de kosten van die lening terug betalen vanuit de BVBA.

Mvg

JB

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 19 mar 2011 19:46

Beste,

Kan inderdaad. Indien er een banklening werd aangegaan kan er een "gemeenmaking" van lening gevraagd worden. De bank zal dan een avenenant (bijvoegsel) bij het leencontract maken waardoor de lening op naam van de vennootschap komt. Indien het gaat om geld van X zelf, kan die 30000 euro worden ingeschreven als rekening courant passief op de balans. De BVBA kan dan die schuld aan X bvb maandelijks trerugbetalen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”