Mijn moeder en ex-stiefvader hebben samen een dochter van 11 jaar. Toen ze 11 jaar geleden gescheiden zijn was ons mama nog in verwachting en zij heeft alle voordelen van de rechter gekregen doordat mijn moeder beweerde dat mijn ex-stiefvader zo'n slechte stiefvader is geweest en dat hij mijn broer zou geslagen hebben en bovendien beweerde ze dat hij een dief was. Hij was geen heilige en had inderdaad eens diefstal begaan omdat wij geen eten hadden, van de slagen was niks van waar, maar ondertussen zitten ze met een regeling waarin de papa dus geen bezoekrecht heeft en alimentatie moet betalen.
In deze tijd zou het gewoon niet meer mogen en ons mama weet het goed genoeg. Dus ze stuurt mijn halfzus nu al drie jaar heel onregelmatig, wanneer het haar uitkomt, een weekend naar de papa. Als papa eens geen tijd heeft dan wordt ze kwaad en zet ze duizend verwijten op facebook. Mijn ex-stiefvader heeft er echt genoeg van maar hij denkt dat hij niks kan winnen.
Hij wil op papier dat de dochter komt van vrijdag tot zondag om de veertien dagen en een woensdagnamiddag om de veertien dagen. De regeling zou moeten zijn dat degene waar het kind naartoe moet, het kind komt afhalen. Ze hebben beiden geen rijbewijs en ons mama vindt dat hij alle afstanden maar met de tram moet doen. Mijn moeder moet dat dan ook maar doen vindt hij maar hij denkt dat hij dit niet klaar kan spelen bij de rechter omdat zij al jaren doet alsof ze claustrofobie heeft. Bovendien is mijn moeder al maandenlang akkoord dat hij geen alimentatie meer betaald en elke keer dreigt ze dat ze dat gaat gebruiken.
Mijn ex-stiefvader wil nog betalen, maar gewoon veel minder. Wat denken jullie dat hij het beste kan doen ?