Reparatie dak

Tope
Topic Starter

Reparatie dak

#1 , 22 feb 2011 08:21

Ik woon in een rijhuis en in tegenstelling tot de meeste huizen in mijn buurt lopen de pannen van mijn dak niet door naar mijn buren. De aansluitingen met mijn linker- en rechterbuur zijn gecementeerd.
Regelmatig vielen er brokken cement op de glazen koepel van mijn veranda en ik begon te vrezen dat er ook wel eens eentje op het hoofd van een bezoeker aan de straatkant kon terechtkomen.
Daar een nieuw dak niet binnen mijn financiële mogelijkheden lag, heb ik het in mei 2009 laten repareren door een gevestigde firma.
De aansluitingen met de buren en de nok werden opnieuw aangecementeerd, maar dit zonder de bestaande cementlaag weg te nemen. De schoorstenen werden volledig met cement bedekt in plaats van ze te voegen.
Het gevolg is dat ik nu qua veiligheid nog verder van huis sta dan voor de reparatie.
Nog grotere stukken cement kunnen er zo afgehaald worden met waterinsijpeling tot gevolg.
Ook de cementenbekleding van de schoorstenen begint af te brokkelen.
Daar men mij zegt dat er geen enkele garantie is op zulk herstelwerk heb ik de firma in kwestie nog niet gecontacteerd.
Voor max € 100 aan materiaalkosten en hoop en al een viertal uren werk heb ik 1000 Euro betaald.
Ik voel mij dan ook belazerd.
Kan ik hier echt niks meer doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 22 feb 2011 09:33

Volgens mij geldt hier de 10-jarige aannemersaansprakelijkheid? Het gaat hier om een verborgen gebrek. De aannemer had de cementlaag eerst moeten afkappen vooraleer een nieuwe te leggen; en moet de zijkant niet bekleed worden met een loden slab of een zinken profiel? Wat staat er in zijn verkoopsvoorwaarden?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 feb 2011 11:17

De 10 jarige aansprakelijkheid telt alleen bij nieuwbouw, niet bij een herstelling in een ouder gebouw.
In plaats van dat even bij te cimenteren had uw aannemer beter de verbinding tussen de 2 daken afgewerkt met een loden band die onder de pannen steek aan één zijde en er bovenop ligt aan de andere kant. Blijft voor jaaaaaren goed.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”