Verkoop via immokantoor

lucca13
Topic Starter

Verkoop via immokantoor

#1 , 02 feb 2011 14:09

Ik heb onlangs mijn huis verkocht via immo. De kopers hebben alles betaald en heb de betaling ook van de notaris ontvangen. Alleen heeft de immo het wettelijk voorschot ingehouden en zou die bij het verlijden van de akte het bedrag moeten storten (voorschot - commissie). Dit is niet gebeurd en werd ook in de notariële akte opgenomen. Na veel aandringen bij het immokantoor door mij en de notaris bleek uiteindelijk dat de zaakvoerder opgenomen werd in het ziekenhuis, zou in coma zijn. Aangezien hij als enige mijn geld kan vrijmaken, niemand werd gemandateerd daarvoor, moet ik wachten tot de zaakvoerder uit het ziekenhuis ontslagen wordt (als dit hopelijk ooit gebeurd). Wat kan ik doen om zeker te zijn dat ik mijn geld terug zie? En kan ik ook een schadevergoeding vragen? In het contract met het immokantoor stond nergens geschreven dat de immo de 10% voorschot mocht inhouden.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”