Hallo,
Ik zit met het volgende probleem.
Ik verander volgende maand van werk. En nu wou mijn vriendin mijn huidige bedrijfswagen overnemen aangezien die einde contract is eind deze maand.
Het leasebedrijf stuurt mij een prijs van € 4900 via mail. Ze zeggen wel dat er een offerte verstuurd is maar ik heb nooit een officiële offerte ontvangen, noch enige verkoopsvoorwaarden. Ik heb ook meteen gezegd dat de offerte op naam van m'n vriendin moet komen.
De wagen heeft enkele problemen die ik toch opgelost wou zien, anders zou hij wellicht ook niet door de keuring geraken. Het leasebedrijf stemt toe om enkele problemen op hun kosten op te lossen en vragen of ikzelf of zij de keuring moeten uitvoeren. Uiteraard verkies ik dat zij dat doen en ik geef mijn akkoord voor de aankoop. Via mail, en ik heb akkoord gegeven niet mijn vriendin.
Goed, ik maak een afspraak met de garage die alles zal regelen en die zegt opeens, kostprijs is € 232. Die ik moet betalen. Dat is het eerste dat ik daar van hoor. En dan willen ze nog niet duidelijk zeggen dat als er andere problemen zijn dat die voor het leasebedrijf zullen zijn.
Wat ik overigens af leid uit hun mails is dat ze die wagen zonder keuring wilden verkopen, wat tegenwoordig toch niet meer toegestaan is?
Ik ga er niet mee akkoord en zeg via mail dat we wensen af te zien van de aankoop. Ik vind het geen propere manier van doen en als die kosten er bij komen plus wie weet wat er nog nodig is om door de keuring te geraken, dan vinden we elders beter voor dezelfde prijs.
Als antwoord daarop rekenen ze mij 500 euro excl. BTW administratiekosten aan.
Ik kan hier uiteraard niet mee lachen. Maar wat moeten we hier nu mee doen? Mogen zij dat aanrekenen? Is een akkoord via mail geldig? En is het geldig omdat mijn vriendin nooit zelf haar akkoord gegeven heeft?
Is er hier ook geen sprake van een zogenaamde bedenktijd?