allimentatie betalen ???

arjotif
Topic Starter

allimentatie betalen ???

#1 , 14 dec 2010 13:23

Hallo

Wie kan er mij raad geven?

Ik betaal elke maand allimentatie op rekening van mijn ex.
Mijn dochter is 18 jaar oud en gaat niet meer naar school en heeft school niet volledig afgemaakt. ( DUS GEEN DIPLOMA :( )
Werken doet ze ook niet en ze staat ook niet ingeschreven als werkzoekende.

Ik wil gerust elke maand allimentatie betalen, maar niet voor een dochter dat elke dag thuis zit te niksen.
Ik had graag gehad dat ze ofwel weer naar school gaat of haar in laat schrijven als werkzoekende of gaan werken.

Wat moet ik/ kan ik met dit probleem doen.

Mvg, eddy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 14 dec 2010 14:14

u moet enkel alimentatie betalen voor een meerderjarig kind om de aangevatte studies af te ronden.
als uw dochter niet studeert en zicu niet inschrijft als werkzoekende, gaat ze eigenlijk in de fout.
Ofwel is ze ingeschreven als student en betaalt u verder de alimentatie tot ze haar studie afgerond heeft (binnen aannemelijke termijn: elk jaar 3 maal overdoen is overdreven...)
- Ofwel schrijft ze zich in als werkzoekende en betaalt u als de wachttermijn is afgelopen en ze een werkloosheidsuitkering ontvangt géén alimentatie meer van u.
- ofwel gat ze werekn.

Welke stap onderneemt u het best: u vraagt aan de andere ouder een bewijs van inschrijving als werkzoekende van uw dochter (zodat u de datum kan controleren vanaf wanneer de werkloosheidssteun gestort wordt).
Leg aan de andere ouder uit dat u wettelijk niet verplicht bent alimentatie te betalen als uw dochter het vertikt zich in regel te stellen: ofwel werkzoekende, ofwel gaan werken ofwel school. Bekijk samen hoe u beiden samen uw dochter duidelijk kan maken dat ze dringend haar verantwoordelijkheden moet opnemen.

baspat

#3 , 14 dec 2010 16:05

hallo
ik ben echtscheiding begonnen en moet momenteel alimentatie betalen, ik weet trouwens dat mijn vrouw een relatie heeft en dat ze zwart werk uitvoert. hoe kan ik dat wettelijk bewijzen en indien bewijs hoe kan ik het gebruiken
hartelijk dank voor de info

Reclame

arjotif
Topic Starter

#4 , 14 dec 2010 20:33

eyliss , ik heb je pb gestuurd.

mvg,eddy

Terug naar “Echtscheiding”