post vergeet kosten, nadien eisbaar?

mamamona
Topic Starter

post vergeet kosten, nadien eisbaar?

#1 , 17 nov 2010 20:49

Ik heb n dringend vraagje. Ik kocht op ebay in de usa enkele tweedehands jeansbroeken. Pakket werd geleverd geen probleem. Een week later de postbode aan de deur om te zeggen dat hij mijn pakket ni had mogen geven en dat ik hem 10euro cash moet geven. Ik weigerde dit. Sindsdien staat hij elke dag aan de deur.

Mag dit zomaar achteraf? Cash?
Is dit dan niet verantwoordelijkheid vd post dat ze t pakje niet hadden mogen geven, er is nu toch geen bewijs dat ik dat pakje kreeg?
Ben ik verplicht te betalen plots en waarom op tweedehands ? (wie bepaalt waarde?)

Danku

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 nov 2010 20:52

Ik zou niets betalen tot hij een bewijs heeft van de post dat jij een bedrag moet betalen.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 nov 2010 09:50

Dat U douanekosten aan de postbode moet betalen is niet ongewoon voor een zending uit de VS. Dat hij U het pakket heeft gegeven zonder U eerst die kosten te laten betalen is niet de normale gang van zaken. Ik zou float zijn advies opvolgen.

Reclame

mamamona
Topic Starter

#4 , 18 nov 2010 10:16

Ok dus zeggen dat hij zwart op wit moet bewijs geven en reden, kan ik vragen met overschrijving ipv cash?

mamamona
Topic Starter

#5 , 22 nov 2010 10:07

De bazin vh postkantoor zelf kwam en heb haar gezegd dat ik wel wou betalen maar alles op papier wou. Dit wou ze niet. Toen wou ze me laten tekenen dat ik niet wou betalen, wat ik ook ni wou... Ze is boos vertrokken en ging de politie sturen...

Drone

#6 , 22 nov 2010 20:36

De bazin vh postkantoor zelf kwam en heb haar gezegd dat ik wel wou betalen maar alles op papier wou. Dit wou ze niet. Toen wou ze me laten tekenen dat ik niet wou betalen, wat ik ook ni wou... Ze is boos vertrokken en ging de politie sturen...
blaffende honden bijten niet

( ale ja, meestal )

ze zal kwaad zijn omdat dit op haar zal "verhaald" worden, zij is en blijft de verantwoordelijke van het ( lokale ) postkantoor en hoe de postbodes hun werk uitvoeren.

juridisch gezien staan ze heel zwak, dus u niet al te veel zorgen in maken, de volgende keer dat ze komen zagen, zelf de politie bellen of naar de politie gaan en pv laten opmaken wegens "stalking".

als ze het geld willen "vorderen" moeten ze de normale "weg" volgen en niet aan u deur komen staan zagen.

Terug naar “Andere”