Hallo,
Ik heb al handige tips gelezen op dit forum betreffende huurwaarborg.
Sinds 1 oktober wonen wij in ons huis en zijn wij vertrokken uit ons appartement.
Er werd bij het intrekken een plaats beschrijving opgemaakt maar enkele dagen later ben ik bij de huisbaas langsgeweest betreffende slijtage van sommige artikels zoals handdoekhanger & zeepbakje.
Ook kwam er een enorme stank binnen van de rioleringen die ik tot 3x toe heb gemeld maar het antwoord was (giet enkele emmers in de afvoer en dit lost zichzelf op).
Het toilet in ons appartement vonden ze vuil bij vertrek en we hebben gemeld dat dit zo was toen wij erin gingen. Mijn vrouw had het toilet letterlijk met een hogedruk reiniger gekuist en dat terwijl de huisbaas binnen kwam, wat dan eigelijk niet meer mag en ze stond in haar ondergoed, maar dit beantwoord hij nu met : dat is gezever, zo was het nooit en dat weet ik niet meer.
De objecten die ik heb aangegeven voor slijtage hebben ze duidelijk nooit gewijzigd want bij het controleren van het appartement wisten ze al helemaal niets daarvan.
In de keuken hebben wij mooie planken geïnstalleerd om meer ruimte te creëren, gaten in de 2de slaapkamer opgevuld want de vorige huurder had het zo achtergelaten, het fornuis achter gelaten voor de nieuwe huurder wegens nieuwe keuken in ons huis en onze oude kleerkast geschonken aan de huisbaas wegens aankoop nieuwe materialen.
1 minpunt is dat de boiler door de huurder moet gereinigd worden maar dat wist ik helaas niet. Afspraak is nu gemaakt met de nieuwe huurder maar aangezien hij in shiften werkt, kan de firma niet makkelijk langskomen.
Onze huurwaarborg bedraagt 950€ en bij ons verhuis kunnen we dit heel goed gebruiken.
De prijs om de boiler te reinigen kost ongeveer €150 dus hebben we voorgesteld om €200 af te geven zodanig hij ons de overige €750 kan teruggeven wat ik een mooi voorstel vindt maar dit weigert hij. Kan dit zomaar??
De verhuurder is een oudere persoon die ons nu constant beledigd en ons leugenaars noemt.
Wij zitten met ons handen in het haar en weten niet meer wat te doen.
Indien de problemen blijven, hebben wij het recht om nu nog ons eigen materiaal terug te eisen?
Enige tips zouden fantastisch zijn!!!
Bedankt,
Kevin