#3 , 05 okt 2010 15:05
Oja maakt dat wat uit een niet geregistreerde huurovereenkomst bij de rechtbank
Als het zover komt dat we naar de vrederechter moeten gaan maakt het dan wat uit (ok ik krijg dan die boete van 25 euro omdat ik het nooit heb geregistreerd en klaar toch)
Of kan de rechter zeggen ik behandel je zaak niet want het contract stond niet ingeschreven????
Even mijn verhaal want ik ben nu erg onduidelijk bezig:
Huurders zitten in mijn huis al 5 jaar, heb ze elk jaar een contract opgestuurd met een jaar verlenging.
Heel veel gezeur gehad met deze mensen waaronder zelfs buren die naar mij liepen te bellen om te klagen over hun.
Ik kon hun nooit eruit zetten want ze betaalde wel gewoon de huur.
Ineens in september toen ze ZELF besloten om op te zeggen omdat ze zogenaamd iets beters hadden gevonden en hebben ze opgezegd per 01/10, ik natuurlijk super blij alleen is dat last min toch niet doorgegaan
Ik had gelukkig wel al hun opzegging ontvangen aangetekend dus ik kan hun wettelijk eruit zetten
1 oktober was genaderd en hun hadden niets gevonden en gingen mij smeken om een maand extra, heb k hun ook gegeven met tegenzin.
NU word ik weer gebeld met aub verlenging tot februari maar ik heb geweigerd en heb een advocaat in de arm genomen en die heeft hun een brief gestuurd met waarschuwing dat ze per 1/11 eruit moeten anders stappen wij naar de vrederechter
Nu is eigelijk mijn vraag kan ik mijn contract nog inschrijven of is dat neit echt nodig en komt het tot de rechter geeft hij me een boete en klaar en neemt alsnog mijn zaak in behandeling??
De reden dat ik ze dus eruit wil is dat ik het huis heb verkocht en de koper wil geen huurders gaat er zelf in wonen.