formalisme OVK waarborg?

Tmespreu
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

formalisme OVK waarborg?

#1 , 02 okt 2010 21:01

Is de overeenkomst zoals bedoeld in art 10§3. woninghuurwet onderworpen aan enig formalisme?
Moet er maw iets op straffe van nietigheid vermeld worden in de overeenkomst opdat ze aanvaard wordt door de bank?

Het gaat hier over de ovk tussen huurder en verhuurder die beslissen dat 1 der partijen mag/kan beschikken over de volledige waarborg + intresten die zich op een geblokkeerde gemeenschappelijk rekening bevinden.

dank

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 okt 2010 21:16

Gelet op de vaagheid van de wetgever hebben de banken deze materie zelf in handen genomen met standaard formulieren waarop zowel huurder als verhuurder hun akkoord en bankgegevens dienen te verstrekken vooraleer de waarborg wordt vrijgegeven.

Tmespreu
Topic Starter

#3 , 02 okt 2010 22:05

Daar was ik dus al bang voor.
Ik moet dus naar de bank gaan waar de waarborg vastgelegd is en zo een formulier gaan vragen?

Reclame

Tmespreu
Topic Starter

#5 , 02 okt 2010 23:26

Okki! Nogmaals bedankt!

j.demoor

#6 , 04 okt 2010 10:29

De overeenkomst zoals bedoeld in art 10§3. woninghuurwet is,bij ontbreken van bijzondere wetsbepalingen,enkel onderworpen aan de gemeenrechtelijke geldigheidsvereisten uit : “Art.1108.Tot de geldigheid van een overeenkomst zijn vier voorwaarden vereist : De toestemming van de partij die zich verbindt;Haar bekwaamheid om contracten aan te gaan;Een bepaald voorwerp als inhoud van de verbintenis;Een geoorloofde oorzaak van verbintenis.”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Tmespreu
Topic Starter

#7 , 04 okt 2010 11:29

Ik ben naar de bank geweest en ze hebben mij een 'invulovereenkomst' gegeven.

Bedankt voor de info!

Terug naar “Huren”