overname oude auto bij aankoop nieuwe

thai251150
Topic Starter

overname oude auto bij aankoop nieuwe

#1 , 26 aug 2010 17:14

in juli ging ik naar de citroen garage en na een voorstel daar hij mijn oude wagen zou overnemen voor een bepaalde prijs en na kontrole van de wagen heb ik besloten om een nieuwe wagen te kopen .na 2 maanden kon ik de nieuwe wagen gaan afhalen .maar wat is er nu gebeurt deze morgen kreeg ik een factuur in de bus dat ik 199€ moet betalen omdat de hoedenplank ontbreekt heb onmidelijk de verkoper gecontacteerd en die bevestigde mij dat ik dat moet betalen ik denk toch dat er voldoende controle is geweest bij de verkoop dat ze niet nadien moeten afkomen .graag zou ik willen weten of ik verplicht ben dat te betalen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 28 aug 2010 10:51

“Art.1614.De zaak moet geleverd worden in de staat waarin zij zich op het ogenblik van de koop bevindt : Van die dag af behoren alle vruchten aan de koper. Art.1615. De verplichting om een zaak te leveren strekt zich uit tot haar toebehoren en tot alles wat voor haar blijvend gebruik bestemd is.”(Burgerlijk Wetboek).

‘de hoedenplank’ is een toebehoren van uw oude wagen,tenzij u bewijst dat die er niet was ‘op het ogenblik van de koop’ bent u ervoor aansprakelijk.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”