Hoe overeenkomst voogdij+alimentatie opstellen?

Silke_
Topic Starter

Hoe overeenkomst voogdij+alimentatie opstellen?

#1 , 25 aug 2010 13:05

Ik post dit bericht voor vrienden van mij.

Zij hebben na een relatie van 4 jaar besloten uit elkaar te gaan.
Dit koppel had een samenlevingscontract.
Samen een huis gekocht, nog steeds aan het verbouwen en ook nog steeds een stevige lening aan het afbetalen.
Ook hebben zij 2 kinderen, eentje van 2 jaar en een kindje van een paar maanden.

De vrouw werkt parttime, man fulltime.
De kinderen zouden maar om de 14 dagen een weekend bij de man zijn. Hij heeft een erg variabele job en kan dus niet op voorhand aangeven wat de uren zijn die hij die dag moet werken. Daarom is het voor hem jammer genoeg onmogelijk om co-ouderschap aan te vragen momenteel.

Voor het huis zijn zij langs een notaris gegaan, die komt vanmiddag het huis schatten.
Hij vertelde dat zij in verband met voogdij en alimentatie zelf een brief konden opstellen.
Volgens hem kon je het zelfs gewoon op een servetje schrijven, elk een exemplaar bijhouden en klaar is kees.

Nu vraag ik mij toch af of er nergens een modelbrief bestaat die we kunnen gebruiken?
Of eventueel een overzicht van wat er dan in dat 'contract' moet staan.
Voor zover ik gehoord hebt evolueert alimentatie naarmate de kinderen ouder worden, moet dit er ook in worden opgenomen?
Zo zit ik met vele vragen over het opstellen van dit papier.

Door de grote lening komen zij maar net rond met hun loon en valt een advocaat niet te betalen.
Voor een pro deo advocaat is het netto-loon van de man te hoog denk ik?

Hopelijk kan ik hier een paar antwoorden vinden en hen zo bijstaan in dit moeilijke proces.
Alvast bedankt

Groetjes,

Silke.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
hendrik1

#2 , 25 aug 2010 17:51

dag Silke_

ook hiervoor kan je naar de notaris!

mvg

Silke_
Topic Starter

#3 , 26 aug 2010 12:28

oww, die zei dat ze het zelf moesten doen of langs een advocaat gaan.
Ik zal het hen zo zeggen en dan zal de notaris dat wel willen doen veronderstel ik ;)

Ik heb via een link iets gevonden waarmee je de alimentatie kan uitrekenen.
Via de regnard methode ofzoiets?
Ik heb het geprobeerd voor hen en het kwam uit op 97 euro voor beide kinderen?
Ligt het aan mij of is dit een laag bedrag?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”