Mijn man en zijn ex zijn momenteel verwikkeld in een rechtszaak mbt een aanpassing van de EOT voor wat betreft de kinderen.
Eén van de zaken die mijn man vraagt van zijn ex is dat zij de helft van de verplaatsingen voor zich neemt tijdens de bezoekweekends. Er is eigenlijk geen reden waarom dit niet zou kunnen behalve dan dat mevrouw dit niet wil. Ze heeft dit ook al duidelijk tegen de kinderen gezegd terwijl ze hier perfect de tijd (is al 9j werkloos) en de middelen voor heeft. Het gaat over een afstand van 80km enkel.
Nu heeft ze via haar advocate een medisch bewijsje ingeleverd dat moet aantonen dat ze per dag niet langer dan één uur met de auto mag rijden, waardoor die ritten dus niet mogelijk zouden zijn. Het bewijs is een A4 met 3 zinnetjes, geschreven door een bevriende dokteres van haar. Hierin staat geen enkele verwijzing naar een onderzoek of oorzaak van waarom zij dit niet zou mogen.
Ze riep al eerder eens tegen mijn man dat ze epilepsie zou hebben, wat de reden zou zijn. Echter wij vonden terug dat als iemand werkelijk aan epilepsie lijdt er slechts 2 mogelijkheden zijn: of je moet je rijbewijs inleveren, of je mag gewoon met de auto rijden.
Wij vragen ons dus nu af of dit zogezegde medische bewijs echt door de rechtbank geaccepteerd zal worden zonder bijkomende verantwoording. We hebben ons er al bij neergelegd dat we waarschijnlijk die ritten zullen moeten blijven doen, maar als deze dame werkelijk epilepsie heeft zouden we eigenlijk liever niet zien dat ze nog met de auto rijdt als de kinderen erbij zijn, ook als ze bij haar zijn. Weet iemand of er standaarden zijn voor een medisch bewijs aan de rechtbank? bedankt voor jullie hulp...