Ik verhuur ondertussen al 2jaar een appartement. Van in het begin zijn er al problemen met deze huurder en zijn er al verschillende aangetekende brieven over en weer gegaan.
Het appartement betreft een nieuwbouw toen hij erin kwam en er was eens een leiding die lekte en vocht aan een buitenmuur,
maar deze problemen zijn altijd binnen de week opgelost. Na een tijdje nam de huurder contact met mij op en zei dat hij het appartement niet warm kreeg, dit was ongeveer na een jaar toen heb ik de meterstand opgenomen en het verbruik uitgerekend en toen bleek dat hij
maar voor gemiddeld 35€/maand verwarmingskosten had (app.is 110m²). Dit heb ik toen als reactie gegeven, toen heeft de huurder op eigen houtje beslist om maar de helft van de huurprijs te betalen. Ik ben toen een paar keer langsgeweest en er waren verschillende chauffages gewoon uitgeschakeld. Na 4 maanden heb ik dan iemand van Ariston laten komen en die heeft dan een onderhoud uitgevoerd en sindsdien betaalde de huurder terug volledig. Ik heb ook een voorstel gedaan om een deel van de huur te laten vallen en om toch nog een deel te kunnen recupereren maar de huurder is hier nooit op ingegaan.
Nu in het begin van dit jaar waren er problemen met zijn terras, niet voor hem persoonlijk maar dit lekte in de garage onder het terras.
Dit hebben we toen uitgebroken en terug met roefing bedekt, toen heb ik beslist hem onder druk te zetten door te stellen dat als er geen overeenkomst zou komen over de achtergestelde huur, ik geen nieuw terras zou aanleggen. Hierop reageerde de huurder met de eis dat ik dit binnen de 2weken een terras zou moeten aanleggen. Ik heb gerageerd met een de opzeg van de huur met 3maanden opzeg (dit staat als clausule in het contract).
Maar nu betaalt hij zelfs zonder reden weer maar de helft.
Wat kan ik nu het beste doen om dit zo snel mogelijk op te lossen en niet financieel met een kater achter te blijven?
In totaal zou het gaan om 7 keer 360€.
Met vriendelijke groeten,