Hallo,
Enkele maanden geleden is mijn grootvader gevallen. Omdat hij onder andere na deze val niet meer capabel was om met de wagen te rijden volgens de dokter had ik met mijn grootvader afgesproken dat ik de wagen ging overnemen en boodschappen voor hem ging doen. Er was toen nog geen prijs afgesproken. Hij had mij toen gezegd breng de verzekering maar in orde en dan zien we wel voor de eventuele prijs van de wagen. Enkele dagen daarna heb ik de wagen laten keuren en de papieren opgestuurd zodat de wagen op mijn naam kwam. Toen begon mijn grootvader ineens van gedacht te veranderen en vond hij dat we zijn wagen hadden afgenomen en dat hij nog wel met de wagen kon rijden. Ondertussen staat de wagen effectief op mijn naam en toen ik gisteren naar hem toe ging had hij gepraat met een vriend van hem die de wagen van hem wou overnemen voor 5000 euro, dus eist hij nu van mij ook 5000 euro. Ik vroeg me dus af of hij zomaar ineens 5000 euro kan eisen? Ik heb geprobeerd om hierin een tussenweg te zoeken omdat ik geen 5000 euro wil geven voor die auto, ik kan dat ook niet want ik ben nog een student en als ik dit had geweten had ik gewacht om een wagen te kopen tot ik werk. Hij is hierover echter niet te spreken want volgens hem heb ik nu de wagen gestolen en als ik niet betaal wil hij naar de vrederechter stappen.
Greetz L.G