distributieriem

davidbuyens
Topic Starter

distributieriem

#1 , 15 jun 2010 18:13

Beste,

Op 07/11/2009 kocht ik mij een 2dehandswagen waarop ik een jaar garantie heb gekregen door de verkoper, verleden week, na 12.000km gereden te hebben breekt de distributieriem!gevolg: 3000euro kosten.
ik heb de firma die de garantie voorziet (MAPFRE warranty) gecontacteerd en die vertelden me dat schade door de distributieriem niet gedekt kan worden!
Ik heb de wagen gekocht met 135.000 km op de teller, de riem is dus gebroken op 147.000
Op het contract staat onder opmerkingen:
inclusief onderhoud volgens onderhoudsboekje (groot onderhoud OF LF MF IF + olie)
de verkoper vertelde me ook dat de distributieriem vervangen geweest was dus geloofde ik hem!
op het boekje van de constructeur staat er dat die vervangen moet worden op 120.000km
Ik vind het dus niet normaal dat die na 27.000km breekt en dat ik voor die kosten zou moeten opdraaien!
Mijn vraag is nu of het de moeite waard is om een rechtszaak aan te spannen en of het op voorhand een verloren zaak zal worden!!

Met dank

Buyens David

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 15 jun 2010 19:41

Professionele verkoper of particuliere verkoper?

davidbuyens
Topic Starter

#3 , 15 jun 2010 21:16

het was bij een professionele verkoper!

Mvg

Reclame

float

#4 , 15 jun 2010 21:33

Uw verkoper is normaal verplicht om het 'gebrek' te herstellen. Of heb je het nog niet laten herstellen?

davidbuyens
Topic Starter

#5 , 15 jun 2010 21:43

Neen, mijn wagen staat in een alfa romeo garage nu, bij de verkoper ga ik niet voor herstellingen

float

#6 , 15 jun 2010 21:49

U zal toch eerst moeten eisen van uw verkoper om het gebrek te herstellen. U kan niet zomaar naar een derde gaan, het gebrek laten herstellen en dan de kosten verhalen op de verkoper.

Terug naar “Gebrekkige Producten”