vermoedelijke onderverhuring

koen999
Topic Starter

vermoedelijke onderverhuring

#1 , 20 mei 2010 21:33

ik verhuurde een maand of twee terug een kamerwoning en toen ik er deze week langs ging bleek er een koppel te wonen dat ik nog nooit gezien heb.
zij woonden er naar eigen zeggen al een week.

navraag bij de politie bleek dat de huurder er wel degelijk gedomicilieerd staat.

navraag bij de huurder : deze beweert dat het om vrienden gaat - waar hij dan verblijft is een raadsel er is maar een sleutel van de voordeur.

ik vermoed dat het om illegalen gaat ze spreken gaan woord nederlands
huurcontract vermeldt duidelijk dat het gehuurde goed zijn en alleen zijn verblijfplaats mag zijn...

hoe ga ik het beste te werk om; - het koppel er uit te krijgen
- vast te laten stellen dat hij onderverhuurt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 22 mei 2010 10:12

‘huurcontract vermeldt duidelijk dat het gehuurde goed zijn en alleen zijn verblijfplaats mag zijn‘ houdt in dat de huurder de overeenkomst schendt indien hij het gehuurde goed tot HOOFDVERBLIJFPLAATS van derden bestemt. Mits u dit BEWIJST kan u op die grond ontbinding van de overeenkomst vorderen bij de vrederechter.

Begin met uw huurder aangetekend aan te manen hieraan een einde te stellen binnen een door u daarin te bepalen redelijke termijn.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Huren”