Even kort situatie schetsen:
- scheiding uitgesproken door de rechtbank (vechtscheiding jammergenoeg)
- co-ouderschap e.d. bepaald door rechter
- geen onderhoudsgeld te bepalen (uitspraak rechtbank)
- notaris werd aangesteld voor verdeling (opstellen dading)
Nu is het zo dat er wat rust tussen beide partijen is gekomen en na een aantal gesprekken zijn we onderling overeengekomen voor de verdeling
- geen onroerend goed te verdelen
- ik geef aan ex een bepaald bedrag voor vroeger gedane investeringen aan woning op mijn naam
- restverdeling inboedel overeengekomen
Dus ogenschijnlijk een zeer simpele en eenvoudige regeling, en gezien er geen onroerend goed in het spel is is een notaris niet strict noodzakelijk voor het opstellen van de finale overeenkomst.
Nu is mijn vraag: moet ik nominatief zaken uitsluiten om er later niet meer op terug te kunnen komen door een van de partijen of sluit de opsomming van de zaken die we overekomen zijn alle verdere discussies uit?
Ik ga een "stom" voorbeeld geven: stel dat er gezegd wordt dat partij A qua inboedel de keukentafel en stoelen die nog in het bezit zijn van partij B, kan partij A dan later nog aanspraak maken op de keukenkast (waarover niet werd gesproken)?
Bestaat er een bepaalde formule die in de overeenkomst moet opgenomen worden waarin beide partijen verklaren dat er verder afstand gedaan wordt van alle verdere vorderingen?