In het najaar van 2009 hebben wij een woning gekocht. De woning werd op dat moment verhuurd. Omdat het de bedoeling is om (zo snel mogelijk) deze woning zelf te gaan bewonen hebben wij na het verlijden van de akte in december 2009, de huurders een aangetekend schrijven verzonden, waarin wij hun een opzeg van 6 maanden gaven, zoals wettelijk voorzien.
Vorige week heb ik de huurders gecontacteerd en heb toen de indruk gekregen dat ze niet echt op zoek zijn naar een nieuwe woning en heb ik dus de vrees dat zij niet op 30 juni 2010 onze woning zullen verlaten.
Bijkomend probleem is dat wij zelf ook een appartement huren en dus ook rekening moeten houden met een opzeg van 3 maanden, de bedoeling was om deze te laten eindigen op 31 juli 2010, maar stel dat onze huurders de woning nog niet hebben verlaten, dan zou dit betekenen dat wij op straat staan. Wachten tot ze zeker de woning hebben verlaten en dan pas onze opzeg van 3 maanden geven zou het voor ons financieel zeer moeilijk maken en zouden wij dus ook willen vermijden.
Mijn vraag naar jullie is dus wat wij hier kunnen aandoen?
- Kunnen wij nu al eventuele stappen ondernemen, zodat zij er zeker op 30 juni 2010 zullen uit zijn? (eventuele nogmaals aangetekend schrijven om datum van 30 juni te benadrukken?)
- Welke stappen kunnen (moeten) wij ondernemen als zij inderdaad op 1 juli 2010 het huis niet hebben verlaten? En heeft u ook enig idee wat dit allemaal zou kosten?