Co Ouderschap en ploegenwerk en EOT

Pateeken
Topic Starter

Co Ouderschap en ploegenwerk en EOT

#1 , 08 apr 2010 23:55

Hallo, ik ben nieuw hier en binnenkort moet ik voor de tweede keer naar de rechtbank en zal dan definitief gescheiden zijn.

Ik werk in een drie ploegen systeem en de EOT qua opvang is als volgt :

Na de vroege ploeg en voor de nachtploeg ga ik de dochter afhalen op school. Wanneer mijn ex gedaan heeft met werken komt zij de dochter halen en slaapt ze daar. Dochter gaat ook in de naschoolse opvang wanneer ik met de late ploeg sta.
Met de late ploeg komt de dochter ' s morgens bij mij en ik doe ze dan naar school.
In het weekend (elk weekend) is de dochter bij mij. Met de vroege ploeg is dit ook de vrijdag na school.

Mijn vraag nu. Omdat ik een nieuw leven wil opbouwen en me niet wil opsluiten zou ik graag een andere regeling zien week/week. Weet iemand wat de mogelijkheden hierbij zijn? Ik weet dat dit geen makkelijke vraag is.
Het probleem van deze regeling voor mij is dat mijn ex elk weekend vrij is en ik steeds met de dochter zit. Ik had dit graag anders gezien.
Help. Suggesties en tips meer dan welkom.
Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 09 apr 2010 07:29

Hallo, ik ben nieuw hier en binnenkort moet ik voor de tweede keer naar de rechtbank en zal dan definitief gescheiden zijn.

Na de vroege ploeg en voor de nachtploeg ga ik de dochter afhalen op school. Wanneer mijn ex gedaan heeft met werken komt zij de dochter halen en slaapt ze daar. Dochter gaat ook in de naschoolse opvang wanneer ik met de late ploeg sta.
Met de late ploeg komt de dochter ' s morgens bij mij en ik doe ze dan naar school.
In het weekend (elk weekend) is de dochter bij mij. Met de vroege ploeg is dit ook de vrijdag na school.

Mijn vraag nu. Omdat ik een nieuw leven wil opbouwen en me niet wil opsluiten zou ik graag een andere regeling zien week/week. Weet iemand wat de mogelijkheden hierbij zijn? Ik weet dat dit geen makkelijke vraag is.
Het probleem van deze regeling voor mij is dat mijn ex elk weekend vrij is en ik steeds met de dochter zit. Ik had dit graag anders gezien.
Alvast bedankt.
EOT staat voor Echtscheiding met ONDERLINGE OVEREENKOMST.
Als je niet tevreden bent met de huidige regeling, zou je beter NIET tekenen. Een getekende EOT is een contract wat later moeilijk te wijzigen is.

Probeer eventueel met een bemiddelaar erbij opnieuw te onderhandelen alvorens de tweede maal te tekenen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 apr 2010 11:10

En hoe gaat je dat combineren met een ploegendienst.
Week - week - en met wijzigingen in ploegendienst??
Ik raad steeds mijn medewerkers aan om zeer duidelijk de ploegendienst In hun voorwaarden te zetten en ook de wijzigingen als regel 1 te laten zetten.
Kwestie om niet om de haverklap andere regelingen voor de rechtbank te moeten afdwingen inzien men vb in de loop van een jaar van ploeg veranderd.
Dan heb je geen poot om op te staan.

Reclame

Pateeken
Topic Starter

#4 , 12 apr 2010 18:05

Alvast bedankt.
EOT staat voor Echtscheiding met ONDERLINGE OVEREENKOMST.
Als je niet tevreden bent met de huidige regeling, zou je beter NIET tekenen. Een getekende EOT is een contract wat later moeilijk te wijzigen is.

Probeer eventueel met een bemiddelaar erbij opnieuw te onderhandelen alvorens de tweede maal te tekenen.
Ok, bedankt voor de reactie.
EOT : Onderlinge Overeenkomst?
Ik ga u de situatie even schetsen :
Toen er een lokaal event was en ik vroeg of mijn dochter drie nachten bij mijn ex kon blijven slapen wou ze een vergoeding van 75 Euro.
Kijk, je moet maar durven. Onderlinge overeenkomst? Als de tegenpartij meewil is dat makkelijk. In mijn geval kan ik dit niet echt zeggen...

Pateeken
Topic Starter

#5 , 12 apr 2010 18:08

En hoe gaat je dat combineren met een ploegendienst.
Week - week - en met wijzigingen in ploegendienst??
Ik raad steeds mijn medewerkers aan om zeer duidelijk de ploegendienst In hun voorwaarden te zetten en ook de wijzigingen als regel 1 te laten zetten.
Kwestie om niet om de haverklap andere regelingen voor de rechtbank te moeten afdwingen inzien men vb in de loop van een jaar van ploeg veranderd.
Dan heb je geen poot om op te staan.
Dat is de reden waarom ik hier deze posting deed. Ik kan moeilijk geloven dat ploegenwerk echt niet te combineren valt met gescheiden zijn en papa zijn...
Er werd een eventuele wijziging opgenomen in de EOT, maar al bij al zou ik de regeling toch graag anders zien.

Bedankt voor de info.

eylis

#6 , 13 apr 2010 11:41

Laat de tegenpartij alleszins niet proberen je ploegenwerk in te roepen als argument om geen bilocatie toe te kennen.
Daarom zou je toch ook moeten verduidelijken in je dossier dat je een netwerk hebt waarop je kan terugvallen. Grootouders, tantes en ooms etc .

Waarom? er zijn ook vader-weduwenaars die in ploegensysteem werken. en die lossen het zo op. Bovendien vraag ik me af of het niet mogelijk is een soort van clausule toe te voegen aan de EOT dat het voor beide partijen in geval van hoogdringendheid en overmacht mits overleg en in redelijke mate, mogelijk moet kunnen zijn de theoretisch afspraken aan te passen aan occasionele agendaproblemen: een uurtje vroeger, een dag later etc... en dit voor beide partijen.

De partner die zich hiertegen verzet, maakt vroeg of laat zelf mee dat hij/zij met een agendaprobleem zit dat hij/zij niet kan oplossen...

Terug naar “Echtscheiding”