principiële vraag ivm rol en aansprakelijkheid notaris

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

principiële vraag ivm rol en aansprakelijkheid notaris

#1 , 18 mar 2010 17:18

Bij aankoop van vastgoed schakel ik steeds ook mijn eigen notaris in. De twee notarissen verdelen hun ereloon. Hoe is de afbakening van de taken en verantwoordelijkheden van beide notarissen?

Indien de notaris van de verkoper een verboden beding in de verkoopsakte of de bijlagen van de verkoopsakte opneemt (met financiëel nadeel voor de koper - maar komt eerst aan het licht na verlijden van de akte)) en de eigen notaris heeft dat niet gemerkt en bijgevolg ook niets ondernomen, zelfs de aandacht daar niet op gevestigd, wat zijn daar dan de gevolgen van? Wat kan ik doen? Heb ik bepaalde rechten tegenover die notarissen? Hun erelonen waren in elk geval substantieel.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
azery1

#2 , 04 feb 2011 12:07

"eigen notaris heeft niets gemerkt": grote bullshit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het is zijn vak en ze kennen maar al te goed de knepen om er voor hen alles uit te halen. Ik heb in mijn leven één korrekte notaris gevonden: deze van mijn huwelijkskontrakt want daar is financieel niet veel in te foefelen (ik diende de notaris enkel zijn loon te betalen en dat lag vast!!!

Vaoke

#3 , 07 feb 2011 12:07

UW RECHTEN TEGENOVER DE NOTARIS.

http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=be" onclick="window.open(this.href);return false;

AANSPRAKELIJKHEID VAN DE NOTARIS.

http://www.elfri.be/juridische-informat ... de-notaris" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Kopen”