Je hebt je toch akkoord verklaard met de afgesproken leveringsdatum - 1ste week mei - op het moment van aankoop.Ik heb voor m'n vrouwke een nieuwe wagen gekocht bij een offic. dealer.In februari is het contract getekent en de leveringsdatum is voorzien van 1 week van mei.
Het probleem is dat de man denkt/vindt dat "zijn" wagen gebruikt gaat worden als showroommodel: potentiële kopers van het model met vuile schoenen, krassen/beschadigingen, enz. En zich dus afvraagt of hij daar iets kan tegen doen. Als het zijn auto is en de wagen is betaald, dan vind ik het maar logisch dat de dealer de wagen met de sleutel afsluit en niemand toegang geeft tot de wagen. En ik hoop dus voor de man dat er dan ook geen proefritten met zijn wagen worden gehouden.
Ik zou in ieder geval de dealer contacteren om te vragen wat ze van plan zijn met "zijn" wagen. In de veronderstelling dat het dus inderdaad zijn wagen is.
Mij lijkt, dat TS zijn eigendom niet zonder zijn toestemming door anderen hoeft te laten gebruiken.Ik zie niet direct waar het probleem is.
Kan dat ondubbelzinnig bewezen worden --- chassisnummer al gekend gecontroleerd.
De dealer moet zich als een goed huisvader gedragen ... ergens zal wel staan dat zo'n voertuig is de showroom zal mogen staan.
Tenslotte zullen er ook een aantal km op uw voertuig zijn teller staan.
Kans om wat extra te krijgen van dealer....
.In februari is het contract getekent en de leveringsdatum is voorzien van 1 week van mei.
Nee, je mag verwachten, dat ze je auto als een goed huisvader beheren; in dit geval als een goede garagehouder.Dus eigenlijk kunnen ze met de wagen doen wat ze wille,ook al heb je een contract?