ongeldig ontslag

belnor
Topic Starter

ongeldig ontslag

#1 , 31 dec 2009 16:27

vandaag om 1230 kreeg ik mijn ontslag met onmiddelijke ingang.
ik werd niet ontslagen om zwaarwichtige of andere fouten maar omdat er een slechte werksfeer was tussen mij en 3 kollega's.er staat trouwens geen reden op enkel vanaf 31/12/ontslagen en dat ik 35 kalenderdagen zal uitbetaald worden.werk er iets meer dan een jaar als bode.
kan men mij zomaar per direkt ontslaan zonder dringende reden vooral gezien het feit dat er verleden week 2 nieuwe personen gestart zijn ?moet ik nu maandag best gaan werken of ???
jeg elsker norge

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 02 jan 2010 14:42

“Art.37.§ 1. Is de overeenkomst voor onbepaalde tijd gesloten, dan heeft ieder der partijen het recht om die te beëindigen door opzegging aan de andere...Art.39.§ 1. Is de overeenkomst voor onbepaalde tijd gesloten, dan is de partij die de overeenkomst beëindigt zonder dringende reden of zonder inachtneming van de opzeggingstermijn vastgesteld in de artikelen 59, 82, 83, 84 en 115, gehouden de andere partij een vergoeding te betalen die gelijk is aan het lopend loon dat overeenstemt hetzij met de duur van de opzeggingstermijn, hetzij met het resterende gedeelte van die termijn...”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

Uit ‘ontslag met onmiddellijke ingang’ volgt dat uw werkgever de voorziene opzeggingstermijn niet in acht neemt doch u in de plaats de verschuldigde vergoeding betaalt.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

JohnD

#3 , 03 jan 2010 22:39

Uit ‘ontslag met onmiddellijke ingang’ volgt dat uw werkgever de voorziene opzeggingstermijn niet in acht neemt doch u in de plaats de verschuldigde vergoeding betaalt.
Euh .. belnor, wat zelfs nog beter is want je mag onmiddellijk al met ander werk beginnen als je dat gevonden hebt, en dus dubbel kunt incasseren. Heb je overigens een C4 ontvangen ? Als je bij een vakbond aangesloten bent raad ik je aan onmiddelijk bij hen aan te bieden om je WL aan te vragen. Je WL vergoeding zal natuurlijk pas beginnen lopen na die 35 dagen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Archief”