electriciteit nieuwbouwappartement

kwispel
Topic Starter

electriciteit nieuwbouwappartement

#1 , 26 dec 2009 18:19

Momenteel ben ik bij nuon en wat een verschil in prijs en service vergeleken met electrabel, binnenkort verhuis ik naar nieuwbouwappartement en zou daar verplicht zijn electrabel te nemen. Kan dat?
Ik zit nu een jaar bij nuon en had een 3 jarencontract, ik weet niet hoe dat zit bij verhuis

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 27 dec 2009 00:39

Neen, de keuze van stroomleverancier is normaliter volledig vrij in België. Het zou kunnen dat u voor de stroom in de gemene delen bij een andere maatschappij zal aangesloten zijn, dat is immers de keuze van de vme en/of de syndicus.

kwispel
Topic Starter

#3 , 27 dec 2009 13:34

verkoper van nieuwbouwblok blijft beweren dat we eerst een jaar electrabel moeten nemen en pas dan zelf mogen kiezen.

Reclame

Vandebos

#4 , 27 dec 2009 16:45

En welk is de reden die hij opgeeft?

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 27 dec 2009 18:18

Waarschijnlijk heeft hij in jouw naam een contract genomen bij Electrabel.
Vermoedelijk heb je hem op één of andere wijze -direct of indirect- daartoe gemandateerd. Indien blijkt dat het contract toch niet op jouw naam staat ben je NIET gebonden. Maar ik vermoed dat het reeds op jouw naam staat.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

kwispel
Topic Starter

#6 , 27 dec 2009 21:50

hij gaf als reden dat het reeds voor alle appartementen zo bepaald was, ik had 3 jaar contract bij nuon, waarvan nu nog maar 1 jaar ver. Ik vond ze dus stukken beter en goedkoper. Ik vrees dat dit financieel zeer nadelig voor me zal zijn.

Wat kan ik in het ergste geval hier nog aan doen?

Terug naar “Kopen”