Recht of geen recht en sanctie

Jones
Topic Starter

Recht of geen recht en sanctie

#1 , 18 dec 2025 20:23

Beste forum,

Ik heb mijn werk eind juni 2025 verlaten. Vrijwillig in termen van de RVA. Maar onvrijwillig in mijn ogen.

Ik zit zelf maar een jaar bij de vakbond. En ik denk ook niet dat ze een goeie dienstverlening hebben. Ik wil dus graag professioneel advies inwinnen en ook laten begeleiden om een zaak in te dienen.

Ik heb mijn initieel dossier zo snel mogelijk ingediend voor een aanvraag werkloosheidsuitkeringen. Maar daarna bleek dat er een fout was in de C4, etc... waardoor ik terug moest naar de werkgever. En telkens was er een vertraging of iets buiten mijn wil om wat ik ook zo snel mogelijk heb proberen te regelen.

Dus nu krijg ik het besluit;

"In uw geval gaat de uitsluiting pas in vanaf 15/12/2025, dit wil zeggen, de maandag die volgt op de verzending van deze beslissing. Inderdaad, deze beslissing wordt genomen meer dan 1 maand en 10 dagen na de dag volgend op deze waarop het werkloosheidsbureau uw volledig dossier ontving (artikel 53, lid 2 van het voormelde KB)."

Terwijl ik al geen uitkering ontving van 30 juni. Ondertussen heb ik zelfs al gewerkt, volg een opleiding etc... Dit wil ik graag in detail bespreken, want ik ben ook niet akkoord met het besluit dat ik vrijwillig het werk heb verlaten. Laat staan dat er met een KB wordt verwezen en dat mijn sanctie pas maandag na 15 december ingaat.

Volg ik dan gewoon de blauwe knop bovenaan "ontvang professioneel juridisch advies"? Of is dat gewoon een reclameblok? Zijn er mensen van deze site actief op dat platform?

MVG

Reclame