Waterschade. tegenpartij dezelfde verzekering
Mijn zoon heeft waterschade ik de kelder van zijn winkel. Het water komt binnen aan de kant van de kelder waar de verhuurder eigenaar van is en trekt door de scheidingsmuur naar het deel dat mijn zoon huurt. Mijn zoon en verhuurder zitten bij dezelfde verzekering Baloise. Verhuurder schakelt ook zijn verzekering in. Ook Baloise. Na een eerste lekdetectie door de verhuurder is de conclusie dat de oorzaak niet gevonden is en er meer onderzoek gedaan moet worden naar de oozaak maar dat het niet aan de leidingen ligt.
Conclusie van de brandverzekering is dat er geen dekking is i.v.m geen gesprongen leiding. Wel staat vasgelegd in het lekdetectierapport dat het water van de kant van de verhuurder naar zijn gehuurde winkeldeel sijpelt. Dit staat in het lekdetectierapport wat mijn zoon toch in handen heeft gekregen van de verhuurder.
Het is duidelijk en vastgelegd dat er sprake is van inkomend water door de scheidingsmuur. Het water blijft aantoonbaar maanden binnenstromen en de verhuurder doet geen herstellingen. Kan de verzekering niet claimen via de aansprakelijkheidsverzekering of op een andere manier bij de tegenpartij nu het niet valt onder de brandverzekering? De verzekering doet verder niks. Bij mijn zoon isde schade opgenomen en een expertise rapport gemaakt maar de verzekering weigert hier inzicht in te geven. Hoe kan mijn zoon zijn schade vergoed krijgen? Waar valt dit onder?