Hallo ,
Wij zijn al enkele jaren klant van Telenet en tot nu toe weinig problemen mee gehad .
Maar wat ik nu meegemaakt heb tart elke verbeelding en ik vraag me af of dit wettelijk gezien wel kan .
Wanneer men nieuwe klant word bij Telenet betaald en men koopt een shake of andere produkt dan betaald men énmalig 50 € activeringskosten .
Wij hebben ons dit produkt aangeschaft sinds we een nieuwe TV gekocht hebben wij de DiamondShake ( 59 €) en hebben dit dus al twee jaar .
Voor ons was het handig omdat we er toen twee computers mee op internet konden aansluiten en ook de snelheid was belangrijk .
Vandaag de dag is deze shake veranderd naar al 4 computers om op aan te sluiten .
Daar ik bij mijn ouders wegga is het voor ons overbodig dat er twee ( of nu 4 ) computers kunnen aangesloten worden en willen mijn ouders terug een goedkopere shake .
Echter stonden wij verbaasd dat Telenet ons daarvoor terug activeringskosten zal aanrekenen van 50 € indien mijn een goedkopere formule willen .
Wanneer men dan een duurder formule wil dan de DiamondShake betaald men niets .
Ik vind dit pure oplichterij , ze mogen blij zijn dat wij al jaren klant bij hen zijn .
Mijn vraag is of dit wettelijk gezien kan dat men voor een overschakeling naar een duurder produkt geen 50 € aanrekent en voor omschakeling naar een goedkoper wel 50 € aanrekent ??