Telenet

Elfje
Topic Starter

Telenet

#1 , 10 dec 2009 13:39

Hallo ,

Wij zijn al enkele jaren klant van Telenet en tot nu toe weinig problemen mee gehad .

Maar wat ik nu meegemaakt heb tart elke verbeelding en ik vraag me af of dit wettelijk gezien wel kan .

Wanneer men nieuwe klant word bij Telenet betaald en men koopt een shake of andere produkt dan betaald men énmalig 50 € activeringskosten .

Wij hebben ons dit produkt aangeschaft sinds we een nieuwe TV gekocht hebben wij de DiamondShake ( 59 €) en hebben dit dus al twee jaar .

Voor ons was het handig omdat we er toen twee computers mee op internet konden aansluiten en ook de snelheid was belangrijk .

Vandaag de dag is deze shake veranderd naar al 4 computers om op aan te sluiten .

Daar ik bij mijn ouders wegga is het voor ons overbodig dat er twee ( of nu 4 ) computers kunnen aangesloten worden en willen mijn ouders terug een goedkopere shake .

Echter stonden wij verbaasd dat Telenet ons daarvoor terug activeringskosten zal aanrekenen van 50 € indien mijn een goedkopere formule willen .

Wanneer men dan een duurder formule wil dan de DiamondShake betaald men niets .

Ik vind dit pure oplichterij , ze mogen blij zijn dat wij al jaren klant bij hen zijn .

Mijn vraag is of dit wettelijk gezien kan dat men voor een overschakeling naar een duurder produkt geen 50 € aanrekent en voor omschakeling naar een goedkoper wel 50 € aanrekent ??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 10 dec 2009 23:44

dat is geen activeringskost, maar wat ze bij telenet een downgrade kost noemen, of dit wettelijk is, is voor zover ik weet een "grijze zone", maakt telenet wel degelijk €50 kosten etc ...

u beklag doen bij de klantendienst kan al helpen, en eventueel naar mechelen zelf gaan, geraakt ge er zo niet uit => www.tik.be

Reclame

Terug naar “Andere”