Met diepe schaamte kom ik advies vragen. Wij winkelen altijd bij albert heijn . Met de zelfscan. Nu zijn wij 3 maanden geleden gepakt op diefstal. Mijn man hanteerde altijd het scan apparaat. Maar ik wist er wel van. We kwamen bij de kassa en kregen controle. Bleek dat er voor 70euro niet gescand was. Ik wist niet dat mijn man zoveel had gewist. In schok en heel bang hebben we dat op onze jongste zoon afgeschoven. Ik weet hoe dom en onverantwoord dit is. We schamen ons zeer diep. We kregen de keuze ofwel een boete van 141 euro ofwel de politie erbij. We kozen uiteraard voor de boete. We betaalde onze boodschappen eerst, inclusief de ongescande. We volgden dan naar het onthaal en betaalde daar de boete. We hebben niets moeten invullen of ondertekenen. Ze hebben natuurlijk wel mijn info via mijn bonuskaart.
We voelen ons verschrikkelijk en ik slaap er niet meer van. Kan amper eten.
We zijn sindsdien al meerdere malen terug in de winkel geweest en iedereen doet toch normaal. We doen dit echt nooit meer.
Mijn vraag en grootste angst is nu of dit nog gevolgen zou hebben? Dit was de eerste keer dat we gepakt werden. We hebben het al wel eerder gedaan maar dan nooit gepakt. Maar laat ik u zeggen dat dit nooit meer gebeurd en ik dit zelf ook ten zeerste afkeur. Ik besef dat ik zelf verantwoordelijk ben en niemand anders.