Tegenpartij in fout, maar verzekering weigert tussen te komen

Mayem
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Tegenpartij in fout, maar verzekering weigert tussen te komen

#1 , 27 jun 2025 09:24

Beste,

Ik zit met een vervelende situatie en zou hier graag advies rond willen. Vorig jaar in augustus 2024 is er tegen mijn wagen gereden. De tegenpartij was in fout. Alles afgehandeld en uiteindelijk de schade uitbetaald gekregen. Ik herstelde mijn wagen in oktober 2024. Nu in mei 2025 rijdt er iemand weer tegen mijn wagen. Exact op de zelfde plek zoals vorige keer. Tegenpartij is weer in fout. Alle papieren ingevuld en tegenpartij erkent de fout. Ik heb een bestek laten opmaken op vraag van de verzekering, dat ik zelf moest betalen, ondanks ik niet ik fout ben. Dat terzijde. De expert is geweest en beweert nu dat de schade van het vorig ongeval komt en dat er geen bijkomende schade is en dat ik dus geen recht heb op een vergoeding. Ik sta hier versteld van. Ik heb dus kosten terwijl ik niet in fout ben. Het bestek heeft me al 150 euro gekost en de wagen die hersteld moet worden. Ik kan er toch niet aan doen dat er weer iemand op dezelfde plek rijdt tegen de wagen en dat de schade hetzelfde is als vorig keer. Krassen op carrosserie en wielboog gekrast. Ik weet niet wat ik nu moet doen. Ik heb bewijs dat ik mijn wagen de vorig keer hersteld heb. Factuur plus foto's bij het afhalen van de wagen. Kan iemand mij hierin adviseren aub. Want nu heb ik dus nergens recht op en moet ik alles zelf bekostigen volgens de expert en de verzekering.

Blaatpraat

#2 , 27 jun 2025 09:45

Stuur de factuur van de herstelling en bewijs van betaling door naar uw makelaar, en laat die bemiddelen.
Dit ervan uitgaand dat u een makelaar heeft natuurlijk...

Ik kan de expert immers ook begrijpen: dit is een schoolvoorbeeld voor 2x cashen voor hetzelfde.

lohabra

#3 , 28 jun 2025 17:17

Wat is de reden dat uw verzekeraar niet tussenbeide komt in deze ?
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 jun 2025 19:55

Is er politie bijgeweest? In een dergelijk voorval had je beter de politie bijgeroepen, zeker als je wist dat de schade op dezelfde plaats was.

Terug naar “Verkeersongevallen”