parkeersessie 4411

Diedhert
Topic Starter

parkeersessie 4411

#1 , 23 jun 2025 20:09

Beste

In mei parkeerde ik mijn wagen in De Panne. Ik activeerde een parkeersessie via 4411.be.
Na ca. 2h sloot ik de sessie af en vertrok.
Twee dagen later kreeg ik meldingen op mijn gsm dat nog een sessie actief was. Groot was mijn verwondering (of niet) dat de sessie niet was afgesloten en de parkeertijd nog altijd liep. Ondertussen al meer dan €10.

De app biedt de mogelijkheid om een notificatie te ontvangen
- elke 2h na de start van een lopende sessie
- als je begint te rijden tijdens een lopende sessie
- als je de parkeerzone verlaat tijdens een lopende sessie.

Al deze opties staan bij mij AAN, ik kreeg geen enkele notificatie ... tot plots na 48h wel.

Ik nam contact op met 4411. Zij zeggen dat de klant zelf verantwoordelijk is voor het niet afsluiten van een sessie - dat deed ik wel maar is blijkbaar niet voltooid.
(In het verleden ook al gehad dat hoewel ik mijn sessie niet had afgesloten, er geen actieve sessies meer kon zijn, terwijl er wel een was, en vele uren later pas de sessie weer verscheen).

Voor mij is dit een princiepskwestie ook. Ik kan aantonen dat ik de zone verlaten had (met GPS gegevens van mijn telefoon) en was de volgende dag en de dag daarop naar het werk met mijn wagen (wat mensen op het werk kunnen getuigen).

4411 beweert dat het aan mijn telefoon ligt dat ik geen notificaties kreeg - maar dan is het maar heel erg bizar dat die notificaties out of the blue plots 48h later wel beginnen komen.

Wat kan ik doen? Wat zijn mijn rechten?
Wat als zijn beginnen met herinneringskosten en co (ik heb ook bij de ombudsdienst klacht neergelegd)? Wat kunnen zij allemaal afdwingen ?

Mij gaat het vooral dat ik er niet meer geparkeerd was, ik dat kan aantonen, ik de sessie heb afgesloten (zij beweren van niet) en mocht dat niet zo zijn - geen enkele notificatie op mijn gsm heb ontvangen - terwijl de app dit wel aanbiedt.

Groeten
Diederik

Thomas_AA
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jun 2025 21:18

Waar kan je voor 10 euro nog 48 uur parkeren?

Alles kan, maar de kans dat u iets niet afgewerkt hebt in de app of er een netwerkprobleem was (niet uw fout maar evenmin die van 4411) is gewoon veel groter. Ik zou niet aarzelen en betalen.

Dat u kan aantonen ergens anders geweest te zijn, zegt niks. Het is geen vereiste de parkeerplaats ook effectief te gebruiken.

Reclame

Terug naar “Andere”