Schade bij schilderwerken

WORODIN
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Schade bij schilderwerken

#1 , 05 jun 2025 15:01

Bij schilderwerken heeft de aannemer het spanplafond op verscheidene plaatsen gescheurd. Nu vraagt hij om de werken te betalen maar ik heb nog geen verzekeringsagent of expert gezien. Moet ik dit betelan of wachten tot ik nieuws heb van de verzekering.

Thomas_AA

#2 , 05 jun 2025 15:10

Ben je zeker dat hij zijn verzekering heeft aangesproken? Wat heb je concreet afgesproken?

Franciscus

#3 , 05 jun 2025 21:08

Hebt u ook uw eigen verzekeringen aangesproken?
Uw brandverzekering - familiale* - rechtsbijstand* (*indien ook contracten worden gedekt) zeker doen.
Zelf al de nodige foto's genomen.
Aannemer met AS in kennis gesteld of op zijn minst via mail of gewone brief....iets wat bewijsbaar en terug te vinden is???

Reclame

WORODIN
Topic Starter

#4 , 09 jun 2025 19:32

Ben je zeker dat hij zijn verzekering heeft aangesproken? Wat heb je concreet afgesproken?
Hij heeft geen verzekering

mava105

#5 , 09 jun 2025 19:47

Dan zal je een verrekening moeten maken tussen de schade aan het spanplafond en de kostprijs van uw schilderwerken,
Je kan niet het hele bedrag zomaar inhouden. Heb je reeds een offerte voor de herstelling van het spanplafond Indien ja, vraag dan zijn schriftelijk akkoord, en betaal het saldo hopelijk is dat er. Als hij niet vrijwillig betaald, zal je via de VR moeten gaan.

Franciscus

#6 , 09 jun 2025 20:55

Uw verzekeringen inschakelen zeker als ze ook contractuele verbintenissen / overeenkomsten dekt.

lukasi

#7 , 10 jun 2025 09:26

Hij heeft geen verzekering
een aannemer zonder verzekering ????
Alles in t zwart ?

Terug naar “Aanneming”