inbeslag genomen product (cites wetgeving)

diroNN
Topic Starter

inbeslag genomen product (cites wetgeving)

#1 , 30 nov 2009 12:29

Ik heb onlangs op het internet het product "animal cuts" gekocht op volgende website: http://www.affordablesupplements.com

nu is mijn bestelling in beslag genomen door de douane omdat er naar het schijnt "Hoodia Cordonii" in zou zitten. En blijkt dit nu een inbreuk op de CITES-Wetgeving te zijn..

Ik werd uitgenodigd voor verhoor of kon het antwoordformulier invullen, ik heb daarop het ingevulde antwoordformulier opgezonden met een brief in bijlage dat ik helemaal niet wist wat hoodia cordonii was en dat dit dan ook verboden was om in te voeren etc,

heb nu een brief ontvangen dat mijn proces verbaal overgemaakt is aan de procureur des kongings..;

iemand hier al ervaring mee? of wat zou ik het best doen nu?

Animal cuts kun je trouwens in belgie ook kopen, heb dit enkel op de site gekocht om dat dit de helft van de prijs scheelde...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2009 20:18

kort op zoekmachine : invoer van CITES produkten is strafrechterlijk vervolgbaar zodoende--- je had het MOETEN weten.

Hoodia Gordonii is classified as a protected plant in South Africa, due to its limited supply and high demand. For this reason, to legally export Hoodia Gordonii you need to have an export permit from CITES - Convention on the International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora. The above documents show that Hoodia Hoodia and PowerSlim Hoodia have a legal permit from CITES to export Hoodia Gordonii. Please note, very few Hoodia manufacturers can produce this document.

diroNN
Topic Starter

#3 , 02 dec 2009 00:11

bedankt voor je reactie

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”