Dringende voorlopige maatregelen / wat nadien ?

Noemi
Topic Starter

Dringende voorlopige maatregelen / wat nadien ?

#1 , 24 nov 2009 08:56

Via de vrederechter werden anderhalf jaar geleden bij mijn vriend "dringende voorlopige maatregelen" getroffen.
Er was een scheiding voorzien met EOT maar mevrouw was ineens niet meer akkoord en het is dus een vechtscheiding geworden. Geld, daar draait het om.
Nu staan in het besluit van de vrederechter toch een aantal zaken waarover je eindeloos kan discussiëren (o.a. wat is "schoolkledij" ... voor mevrouw is die ALLE kledij die ze koopt maar ... dat vinden wij toch overdreven... de beslagrechter echter ging akkoord met alles gezien mevrouw overal het woordje "school" voorplaatst (schoolbroek, schoollaarzen, schoolregenjas, schoolschoenen :roll: ).
Vandaag is mijn vriend gescheiden (hij heeft dit aangevraagd op basis van het feit dat hij meer dan 1 jaar op een ander adres woonachtig is).
De verdeling moet via een notaris gebeuren (o jee, er staat ons nog wat te wachten - wetend dat mij vriend enkel zijn kledij meegekregen heeft toen hij vertrok).
Mijn vraag is : hoe worden de lijnen, de maatregelen, de rechten en plichten dan vastgelegd ? Kan je die voorlopige maatregelen nog laten wijzigen of worden die net overgenomen in de scheidingsakte ?
Het is NIET zo dat wij voor de kids niet willen betalen. Verre van. Het is wel zo dat er ergens een lijn moet getrokken worden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 nov 2009 09:15

De verdeling bij de notaris heeft niets te maken met de regeling voor de kinderen.

De voorlopige maatregelen van de vrederechter vervallen automatisch eenmaal gescheiden. Meestal is er bij de echtscheiding een procedure kort geding. Deze maatregelen blijven, wat de kinderen betreft, van kracht na de echtscheiding. Als er geen kort geding is en de echtscheidingsrechter geen akkoord van de partijen genoteerd heeft, is er niets meer. Men moet bij de jeugdrechter nieuwe maatregelen vragen.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”