In de zomer is mijn schoonbroer gebotst met zijn (occasie)wagen. Hij gaat naar een garage, informeert naar een prijs. Deze lag echter hoger dan de aankoopwaarde van zijn auto, dus heeft hij duidelijk gezegd het niet te laten doen. Een week later stak er een factuur in de bus voor de wisselstukken, die voor hem klaarlagen.
Een eerste brief gestuurd, dat wij géén bestelling hadden geplaatst. Na een nieuwe factuur opnieuw een antwoord gestuurd dat er ook geen getekende bestelbon was, de vraag gesteld om het dossier te sluiten.
Hierop hebben zij geantwoord dat er een mondeling akkoord was gesloten, in het bijzijn van 2 medewerkers en een receptioniste. Naast het feit dat dit nooit gebeurd is, moet er boven de 375 euro sowieso toch ook een geschreven bestelbon zijn?
Nu ondertussen al twee herinneringen gekregen van de gerechtsdeurwaarder. Gebeld en geschreven met zijn kantoor, maar zij moeten van de tegenpartij een proces aanspannen als er niet betaald wordt.
Deze zaak zit mij ondertussen erg hoog. Ik heb er genoeg van - wij hebben hen al vaak genoeg duidelijk gemaakt dat ze geen poot hebben om op te staan (toch?). Kan ik geen zaak opstarten tegen de eisende partij? (tergend geding? Of moeten zij dan eerst daadwerkelijk een proces aangespannen hebben?).
Mijn zus is overigens zwanger en zit er telkens weer mee, als er weer een brief komt. Zij hebben toch het recht niet ons zo te achtervolgen?
Met vriendelijke groeten
Siemen