Termijn voor niet-akkoord op ontvangen factuur.

sabine.deconinck
Topic Starter
Berichten: 3

Termijn voor niet-akkoord op ontvangen factuur.

#1 , 06 nov 2009 08:39

Beste,

Bestaat er een wettelijke termijn waarbinnen de klant zijn niet-akkord (d.m.v. aangetekend schrijven) dient kenbaar te maken m.b.t. een door hem/haar ontvangen factuur (levering van goederen en diensten)?

Indien ik de achterzijde van sommige facturen bekijk, varieert deze termijn van 5 dagen, 10 dagen, 15 dagen, tot ....

Wat gebeurt er wanneer de klant deze termijn laat voorbijgaan?
Is er dan een compleet verval van rechten?

Alvast bedankt voor de info
Mvg.
Sabine Deconinck

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 nov 2009 15:40

Er bestaat geen wettelijke termijn.

De consument is niet gebonden door voorwaarden die op facturen staan als hij die niet vooraf aanvaard heeft (voorbeeld op een ondertekende bestelbon).

Wat niet wegneemt dat men er best aan doet zo snel mogelijk te protesteren.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”