Rug tegen de muur: leven in een caravan

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Roeland d'Ardennen
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Rug tegen de muur: leven in een caravan

#1 , 05 mar 2025 07:38

Beste,

Ik heb de laatste 12 jaar op een camping geleefd in de Ardennen, een groot deel daarvan met domicilie bij mijn moeder in Vlaanderen, een kortere tijd met referentie adres bij het CPAS hier.

Maar de campinguitbater gaat de pacht volgend jaar niet verlengen, hij vindt me niet passen op een touristische camping.

Nu heb ik een tijd geleden een stuk grond ('terre') gekocht voor áls. De Akte preciseert niet wat voor grond het is. Walonmap evenwel plaatst me nog nét binnen zone agricole...

1. Aan welke maatregelen en boetes kan ik me verwachten? Kom ik voor de rechter?
2. Kan mijn stacaravan geconfisqueerd worden?
3. Zou het ombouwen naar Tiny House ook maar iets uitmaken?
4. Ik heb een brief van de gemeente dat ik sans-abri ben, de brief van de camping dat ik eruit moet, sociale woningen zijn er niet, mijn inkomen (ongeveer 840 euro) volstaat nooit voor een woning/appartement op de privé markt... Zijn dit dingen die mij ergens onderweg kunnen beschermen?

't Is op mijn terrein gaan staan of dakloos. Een tent ipv een caravan is mij ook ok, geen idee of dit een verschil maakt.

Dank voor elke mogelijke input!

Greetz

Roeland

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mar 2025 14:12

Indien u geen woonst hebt kan u bij de gemeente waar u laatst ingeschreven was hulp vragen. Dat kan dus mogelijk in Wallonië zijn gezien CPAS u blijkbaar heeft geholpen.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”