Indien er geen omniumverzekering op het voertuig werd afgesluiten (is geen verplichting), dan zal u er financieel voor moeten opdraaien vrees ik. Zelfs bij een omniumverzekering zou de franchise nog zeer hoog geweest kunnen zijn, want is dan pak goedkoper voor de verzekeringnemer. U zou wel kunnen bekijken of uw familiale tussenkomst biedt. Sowieso ligt de aansprakelijkheid 100% bij u; potje breken = potje betalen, al dan niet via een verzekering.Er was geen overeenkomst getekend bij aanvang van de testrit.
Bij een ongeval zonder betrokken tegenpartij hebt u 3 mogelijke oorzaken:oorzaak niet bekend
Dat is exact wat ik me ook afvraag. Er is geen schade aan andere personen/objecten.Ik vraag me af waarom de verzekeraar iets op jou probeert te verhalen. Is er schade aan nog een derde (4de) partij? Ik lees ook gerechtskosten?
De brief/factuur die ik ontvangen heb vermeld dat deze advocaat mij schrijft namens de handelaar en zijn verzekeraar Euromex..Is het enkel de verzekeraar die zich tot u richt of de garagist zelf?