Ik wil mijn dieren terug.

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Misze
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ik wil mijn dieren terug.

#1 , 22 feb 2025 19:09

Beste,
Graag had ik jullie advies over wat mijn rechten zijn:

De relatie tussen mijn man en mezelf liep niet meer lekker. We hebben samen enkele dieren waarvan de chip telkens op mijn naam staat. Ik zat echter zo slecht in mijn vel, door de slechte relatie dat ik vertrokken ben en enkele weken alle contact verbroken heb.

Nu ik me beter voel, wil ik ook mijn dieren terug. Blijkt dat mijn partner 2 maanden geleden de dieren heeft weggegeven omdat hij ze niet mocht meenemen naar de nieuwe woning. Hij had me wel gemaild, maar die mails heb ik dus nu pas gelezen.

Mocht hij dit wel doen, de dieren staan immers op mijn naam en ik mis ze! Ik zou ze dus graag opeisen bij de verschillende mensen waar ze nu verblijven.

Welke stappen onderneem ik best?

LeenW

#2 , 22 feb 2025 19:51

Een chip heeft geen wettelijke waarde ivm eigendom. Verder maak ik dezelfde bedenking als Thomas hierboven, u verwaarloost de dieren enkele maanden en eist ze dan op alsof er niets gebeurd is.

bullgod

#3 , 22 feb 2025 20:00

chip is geen eigendomsbewijs; daar gaat u het niet mee redden.

de dieren lijken tot de huwgemeenschap te behoren. uw man kan niets weggeven, waar u mede-eigenaar van bent.

u kan ze terugvragen mits vergoeding vd oppaskosten?
Prietpraat is des duivels oorkussen.

Reclame

bullgod

#4 , 22 feb 2025 20:09

verwaarlozing lijkt me kort door de bocht; dat is emotie.
TS is vooralsnog niet veroordeeld wegens verwaarlozing met verplichte afstand als eventuele straf.
en als de dieren evenveel vd echtgenoot zijn, is het niet abnormaal dat hij de zorg tijdelijk op zich alleen neemt wegens de psychische toestand van TS.
Prietpraat is des duivels oorkussen.

Terug naar “Stel een vraag”