mag een politiewagen u geparkeerd(dus geen draaiende “”motor) om de hoek staan opwachten met bedoeling u op iets te bet

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Krinneke64
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

mag een politiewagen u geparkeerd(dus geen draaiende “”motor) om de hoek staan opwachten met bedoeling u op iets te bet

#1 , 08 dec 2024 16:01

wij hebben 2border collies waarvan eentje bijna 10 jaar en al wat “invalide”. deze laat ik altijd loslopen tot grote frustratie van onze wijkagent want hij heeft me nog maar 1x kunnen betrappen EN laat zelf zijn hond loslopen.
vandaag stond er op 200m van mijn huis om de hoek een politiewagen van een andere gemeente geparkeerd (dus niet gestationeerd) op een hoek zonder verplichte afstand EN op een zebrapad mij op te wachten “om me te kunnen betrappen”. mag en kan dit zomaar?

LeenW

#2 , 08 dec 2024 16:07

Uiteraard mag de politie overtredingen vaststellen. De oplossing hier is nochtans heel simpel, wetgeving volgen en hond aan de lijn houden.

basejumper

#3 , 08 dec 2024 16:44

Beste

Andere gemeente is niet relevant. Politie werkt in politiezones met meerdere gemeenten.
Politie fout geparkeerd ? U heeft geen machtiging om overtredingen vast te stellen. Dat die u staan op te wachten lijkt me weinig waarschijnlijk. Die hebben wel wat anders te doen. En zoals Leen zegt : hou u aan de wetgeving. Dan is er geen probleem.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 dec 2024 17:02

Lijkt me raar .. U hebt al een afschrift van het PV ontvangen ?
Politie Federale of Lokale is in gans BE bevoegd.

Niets belet u de boete niet te betalen en uw verhaal te doen bij de politierechter...

Wat is stationeren ????

Terug naar “Stel een vraag”