Ik heb een vonnis in 1ste aanleg gekregen met arrest:
X wordt veroordeeld tot herstel (afbraak) van de niet vergunde verdieping binnen de 6 maanden na betekening van het te wijzen vonnis en dit op straffe van een dwangsom van 1000€ per week met een max van 2000€
En dan nog een som van 250€ per maand mindergenot tot de afbraak
De 3 de partij was de eerste keer verantwoordelijk gesteld voor mijn probleem en moest opdraaien voor vrijwaring van mijn kosten
De 3de partij is in hoger beroep gegaan, ik heb tot dan ook de verdieping niet afgebroken omdat er nog geen definitieve uitspraak was waarmee het hoger beroep nu uitspraak heeft gedaan met volgend arrest:
Bevestigd gedeeltelijk het bestreden vonnis waar de eerste rechter mij veroordeelde tot herstel van de in het beschikkende gedeelte van het bestreden vonnis omschreven achterbouw, zij het op andere gronden
Bevestigd gedeeltelijk het bestreden vonnis waar de eerste rechter een dwangsom oplegde van, zij het hog het maximumbedrag optrekt van 20.000 naar 100.000€
Hervormt het bestreden vonnis waar de eerste rechter oordeelde over de aan x toekomende schadevergoeding inzake mindergenot en opnieuw wijzende;
Veroordeelt mij tot betaling aan x van een vergoeding inzake minder genot van jaarlijks 1000€ te rekenen vanaf de opbouw
Mijn vraag is of de dwangsom dan terug begint te lopen na de betekening van het arrest van het hoger beroep of begint dit terug na 6 maand te lopen en/of begint dit terug bij 0€ of bij 20000€ ?