kheb vandaag weer eens een uitspraak van een "rechtvaardige" beslagrechter ontvangen en mag nu bovenop mijn alimentatie (die ik steeds braaf betaal) nog eens 5000eur aan mijn ex betalen voor buitengewone kosten!!!
Aangezien ik anderen wil behoeden voor de situatie waarin ik me bevind, leg ik kort uit hoe de vork bij mij aan de steel zit. Ik ben dus 5 jaar geleden gescheiden EOT. In de EOT staat dat wb de extra kosten voor de kinderen iedere ouder de helft betaalt op voorwaarde dat die kosten in onderling overleg gebeuren. Onder extra kosten wordt verstaan: kledij!!!!!!,schoolreizen, sportkampen edm.
Van dat overleg is totaal geen sprake, da's punt 1. Ze is 100km van hier verhuisd waardoor zaken zoals fietsen dubbel dienen aangekocht te worden, punt 2. Wanneer de kinderen naar hier komen, geeft ze geen kleren mee, punt 3. De facturen die ze als bewijslast gebruikt, zijn lege overschrijvingsformulieren, kastickets van winkeltjes enz..... Ik ben helemaal niet weigerachtig om bij te betalen voor de kinderen in de bovenvermelde kosten, maar ze moet het eerlijk spelen, vond ik. Uitspraak rechter: overleg heeft niets te maken met akkoord!? Jij hoeft geen kleren te kopen!? Het bedrag is redelijk en ge zijt ne gierige wrek die zich van den domme houdt!? Astublieft, uitspraak van een verstandige mens,mogen wij toch allemaal veronderstellen.Daarom: teken nooit géén akte waarin buitengewone kosten vermeld worden...betaal iets meer alimentatie zodat je niet met deze schemerzone te maken krijgt.Want als man heb je niks in de pap te brokken!!