Hallo,
Momenteel ben ik hoogzwanger en zoals je weet is het erg koud nu!
Nu zitten we met het volgende probleem:
Onze verwarmingen in de woonkamer en grote slaapkamer doen het niet meer.
In de kleine slaapkamer en badkamer werken ze wel nog, aangezien dit nieuwere verwarmingen zijn.
Degene die het niet doen zijn erg oud.
Nu hebben we onze huisbaas opgebeld, om te vragen wat we eraan moeten doen, maar volgens hen is dat ons probleem, niet van hun.
Zij baseren zich op het huurcontract, waarin staat:
"De huurder is verplicht de gehuurde goederen in goede staat te onderhouden en te gebruiken en er al de huurdersherstellingen aan toe te brengen. Zelfs zware herstellingen, als zij het gevolg zouden zijn van nalatigheid of gebrek aan onderhoud vanwege de huurder, zijn ten laste en voor rekening van de huurder.
Tevens is de huurder verplicht alle afvoerbuizen, waterleidingen, pompen, kranen, gas -en watermeters en WC tegen vorst te vrijwaren en de nodige herstellingen, ten gevolge van vernoemde nalatigheid, uit te voeren en dit alles op eigen kosten."
Bij mijn weten, haal ik hieruit dat, als het geen nalatigheid is van onze kant, dat het wel voor de verhuurder is?
Klopt dit?
Ook zie ik een zin staan met: "Centrale verwarming op aardag met aparte ketel per appartement: Het gewone onderhoud en verbruik van de installatie is ten laste van de huurder."
Maar een herstelling/veranging als deze is toch geen gewoon onderhoud?