nieuwbouwappartement - vaste prijs?

kwispel
Topic Starter

nieuwbouwappartement - vaste prijs?

#1 , 13 okt 2009 17:06

In mijn streek staan al geruime tijd enkele nieuwbouwappartementen te koop, jammer genoeg valt de prijs net buiten mijn budget.
De notaris had me gezegd dat die na een tijdje goedkoper konden gaan, maar na contact te hebben gehad met het immokantoor, was hun reactie duidelijk: de prijs blijft de prijs. Ze zeggen me ook dat het wettelijk bepaald is dat er op nieuwbouwprojecten niet mag afgeboden worden. Is dat waar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 okt 2009 19:25

Niet waar.

Vandebos

#3 , 13 okt 2009 19:31

Klopt absoluut niet.

Hou het diplomatisch; als de flats je echt interesseren kan je steeds onder voorbehoud onder gesloten enveloppe een prijs die binnen je budget ligt laten geworden aan het immokantoor. Maak hiervan wel een bod gelimiteerd in de tijd eg. geldig tot 30/11/2009. Het kost je wat inkt en papier maar daar is het ook mee gedaan en een lager bod op papier is nog steeds minder makkelijk te negeren dan iemand die mondeling "eens komt informeren"...

Wees wel zeker dat je het voorgestelde effectief kan geven!!! Anders plaats je jezelf nodeloos in de problemen.

Reclame

kwispel
Topic Starter

#4 , 15 okt 2009 23:32

dus niet bellen om te vragen of je dat "mag" doen, maar gewoon doen?
want aan de telefoon zijn ze heel erg duidelijk: het is de prijs en daarover kan niet worden gediscussieerd.

Vandebos

#5 , 15 okt 2009 23:33

Wie niet waagt niet wint...

Terug naar “Kopen”