VASTSTELLEN HUURSCHADE

maggy0123
Topic Starter

VASTSTELLEN HUURSCHADE

#1 , 13 okt 2009 13:22

Ex huurder is eindelijk vertrokken voor datum uitdrijving, vastgesteld door de deurwaarder. Daar heeft hij de sleutels achtergelaten. Heb hem al enkele malen proberen te contacteren voor het vaststellen van de huurschade, zonder resultaat.
Het is duidelijk dat hij NIET wil meewerken (zoals steeds het geval is geweest). Heb uiteraard ook zijn nieuw adres niet ... Ik kan toch niet blijven wachten ?
Mag / kan ik mijn woning binnen ? Weet ook niet of hij ev. een ander slot laten plaatsen heeft ...
Huurwaarborg werd mij reeds toegewezen door vrederechter (2 mnd huurachterstal = bedrag waarborg)
Wie weet raad ? Ik zou heel graag definitief een punt stellen achter deze verhuur-lijdensweg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 13 okt 2009 13:46

Van zodra dat de deurwaarder heeft vastgesteld dat de huurder in kwestie het pand heeft verlaten mag u het betreden. Normaal gezien heeft de deurwaarder eveneens een rapportering opgemaakt bij de vaststelling waarin onder andere de meterstanden zijn opgenomen en waarin grove beschadigingen zijn genoteerd. Verzoek uw deurwaarder om een kopie van dit verslag.

Normaal gezien moet uw ex huurder zich binnen nu ergens anders laten inschrijven. Als er nog openstaande schulden zijn vastgelegd in een vonnis vraag dan een afschrift van dit vonnis aan bij de griffie van het vredegerecht waar gevonnist werd (€ 0.50/pagina) en begeef met dit vonnis en het verslag van de deurwaarder naar de dienst bevolking van de gemeente. Als schuldeiser kan u hier een bewijs van woonst of bij de meer medewerkende ambtenaar gewoon het nieuwe adres van de ex huurder krijgen. Geef de ex huurder een 3tal weken om zijn adres aan te passen. Indien hij tegen dan nog steeds zijn adres niet heeft veranderd zou ik de ambtenaar verzoeken het proces om hem van ambtswege te laten schrappen te starten.

Hopelijk helpt dit je verder?

maggy0123
Topic Starter

#3 , 14 okt 2009 12:50

Hartelijk dank voor de info !

Reclame

Terug naar “Huren”